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Met deze bijbel voor kinderen, een bundeling van het Oude en het Nieuwe Testament, hebben de auteurs een duidelijk doel voor ogen: het toegankelijk en helder vertellen van eeuwenoude verhalen voor jonge kinderen over alledaagse mensen en hun verhouding met God. In het Oude Testament lezen we hoe God de wereld schiep en samen met Zijn volk op weg ging naar het beloofde land: een lange reis vol tegenslagen en gevaren. Het Nieuwe Testament vertelt over de stal waar Jezus werd geboren. We lezen hoe hij met zijn leerlingen rondtrok om de mensen over God te vertellen. Maar niet iedereen was daar gelukkig mee...
Dutch literature --- kinderbijbels --- Bijbel --- Nieuwe Testament --- Oude Testament
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On a beaucoup parlé ces dernières décennies de la foi de Jésus. De son espérance, très peu. Mais peut-on dire de Jésus qu'il espère ? Si oui, en quoi ? Son espérance, qui dévoile la bonté fondamentale du réel, connaît-elle des transformations ? Que reste-t-il de l'espérance de Jésus sur la Croix ? Ce livre, à la croisée des études bibliques et philosophiques, tente de discerner les contours du Royaume que Jésus ne cesse de viser.Même dans son mode le plus extrême, l'espérance de Jésus révèle que l'Ultime, la Réalité dernière à laquelle se destine tout le créé, n'est rien d'autre que la relation au Père. Une exégèse et une contemplation aux fortes résonances spirituelles et existentielles.
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In the Gospel of John, one aspect of Jesus' divinity is his lordship. Paul C.J. Riley examines Jesus' lordship through the use of one Christological title, kyrios, a word which can be translated as Lord, master, owner or sir. Because kyrios is often used by characters in the narrative, Riley considers it from a narrative perspective. As a result, the first question he examines is how kyrios functions. In addition, due to textual variation for some occurrences of kyrios, the next question addressed is where kyrios is. From a firm narrative and textual foundation, the final question the author asks is what kyrios means. The answers to these three questions provide a comprehensive understanding of Jesus' divine lordship in the Gospel of John.
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Gaspard, Melchior et Balthazar, entre le boeuf et l'âne gris... Loin des images infantiles répétées lors des fêtes de fin d'année et librement inspirées des évangiles apocryphes, les deux premiers chapitres des évangiles de Matthieu et de Luc révèlent, en plus de l'origine de Jésus, le projet de Dieu pour les hommes et le moyen d'y participer. Les récits de la Nativité et des premières années de la vie du Christ, décryptés ici par Jean-Michel Maldamé, parlent au coeur et à l'intelligence et éclairent le sens de notre propre présence sur terre. Avec Marie, Joseph, Élisabeth, Zacharie, Anne, Syméon, les bergers et les mages paraît ainsi le visage de l'humanité nouvelle rassemblée par le Messie. Un livre de théologie, sur fond de science, qui ouvre sur la contemplation.
225*1 --- 225*13 --- 225*13 Kindsheidevangeliën. Verborgen leven van Jezus --- Kindsheidevangeliën. Verborgen leven van Jezus --- 225*1 Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus --- Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus
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Within the contemporary renewal of the exegetical and historical research on Jesus and early Christianity, this book stresses the importance of new epistemological and methodological perspectives in exegesis and History of Christianity (from the point of view of Cultural Anthropology and Comparative Religion). 0The articles of the first section present a consequent interpretation of Jesus within Jewish culture of the First century. Jesus activity is located within the Jewish movement of John the Baptizer. His words and political attitude is interpreted in the Jewish context of the Land of Israel under Roman administration. His movement is seen as a sub-group within Jewish society. The section dedicated to the first groups of Jesus? disciples in the Land of Israel and in the ancient Mediterranean world manly focuses on three constellations of questions: (a) the multiplicity and fractionation of Jesus? groups, for example in Jerusalem in the period between 30 an 70 of the First century, (b) the fact that post-Jesus Movement was sociologically characterized by a multiplicity of sub-groups of Jewish groups and movements; (c) the radical modifications provoked by the abandonment of Jewish contexts when the majority of followers was composed by Gentiles with limited relation with the daily practice of Jewish life and religion. Particular attention is dedicated to the connection of contemporary research with the interpretations of Jesus and early Christianity developed in the modern age.
225*1 --- 225.08*7 --- 225 <063> --- 225.08*7 Theologie van het Nieuwe Testament: relatie met het jodendom --- Theologie van het Nieuwe Testament: relatie met het jodendom --- 225*1 Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus --- Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus --- 225 <063> Bible: Nouveau Testament--Congressen --- 225 <063> Bijbel: Nieuw Testament--Congressen --- Bible: Nouveau Testament--Congressen --- Bijbel: Nieuw Testament--Congressen --- Jewish Christians --- Church history --- Jewish interpretations of Jesus Christ --- History --- Primitive and early church --- Jesus Christ --- Jewish interpretations --- 30-600 --- Jesus Christ.
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Jésus est à la mode. Historiens, écrivains, cinéastes tentent de percer le mystère : qui était l'homme de Nazareth ? A-t-il eu un père ? Qu'ambitionnait-il de faire ? Pourquoi est-il mort ? Ce livre n'esquive aucune question. Il est l'oeuvre d'un historien, théologien, spécialiste de l'Antiquité. Il entraîne le lecteur, la lectrice à examiner les documents, à chercher des preuves, à dépasser les réponses ressassées pour en apercevoir d'autres. On découvre quels soupçons, déjà du temps de Jésus, pesaient sur sa naissance. On fait la connaissance de son maître spirituel, Jean dit le Baptiseur. Les diverses facettes de ce juif exceptionnel sont explorées : Jésus le guérisseur, Jésus le poète du Royaume, Jésus le maître de sagesse. Ses amis (hommes et femmes) et ses adversaires sont nommés. Les raisons de sa mort (pourquoi est-il monté à Jérusalem ? ) sont analysées. La naissance de la croyance en la résurrection est scrutée. La fabuleuse destinée de Jésus dans les trois grands monothéismes est aussi retracée : christianisme, judaïsme et islam ont construit de lui une image, à chaque fois différente
Jésus-Christ --- Personne et fonctions. --- Famille. --- Et le judaïsme. --- Interprétations islamiques. --- 225*1 --- 225*1 Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus --- Leven van Jezus Christus in het Nieuwe Testament. Historische Jezus Christus --- Jesus Christ --- Jésus-Christ --- Et le judaïsme. --- Interprétations islamiques. --- Jesus Christ. --- Dogmatiek --- Christologie --- Verrijzenis
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Im Prolog (1,1-4,16) erzählt Matthäus von der Hekunft ([genesis]) Jesu Christi und nimmt dabei bereits wesentliche Merkmale seines Wirkens in den Blick. Unter den Vorgahren Jesu Christi werden in 1,2-16 Tamar, Rahab, Rut und Josef besonders hervorgehoben (1,3.5².16). Diese gelten nach biblischer Überlieferung als barmherzig und gerecht. Im Verborgenen zeigt sich damit bereits hier, dass Jesus Christus ab 4,17 durch seine Zuwendung zu den Kranken, Sündern und Hungernden die göttliche Forderung nach Barmherzigkeit erfüllen wird (9,13; 12,7; 23,23). Sein Handein steht dabei im Kontrast zum Verhalten der drei Könige David, Herodes und Archelaos, die sich als schlechte "Hirten" des Volkes erweisen und darin das Wirken der jüdischen Autoritäten vorwegnehmen. --
226.2 --- 225*2 --- 225*2 Jezus Christus in het Nieuwe Testament: christologie --- Jezus Christus in het Nieuwe Testament: christologie --- 226.2 Evangelie volgens Matteüs --- 226.2 Evangile de S. Matthieu --- Evangelie volgens Matteüs --- Evangile de S. Matthieu --- Bible. --- Criticism, interpretation, etc.
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Jarvis J. Williams argues that the Jewish martyrological ideas, codified in 2 and 4 Maccabees and in selected texts in LXX Daniel 3, provide an important background to understanding Paul's statements about the cursed Christ in Gal. 3.13, and the soteriological benefits that his death achieves for Jews and Gentiles in Galatians. Williams further argues that Paul modifies Jewish martyrology to fit his exegetical, polemical, and theological purposes, in order to persuade the Galatians not to embrace the 'other' gospel of their opponents. In addition to providing a detailed and up to date history of reasearch on the scholarship of Gal. 3.13, Williams provides five arguments throughout this volume related to the scriptural, theological and conceptual, lexical, grammatical and polemical points of contact, and finally the discontinuities between Galatians and Jewish martyrological ideas. Drawing on literature from Second Temple traditions to directly compare with Gal. 3.13, Williams adds new insights to Paul's defense of his Torah-free-gentile-inclusive gospel, and his rhetoric against his opponents.
Christianity and other religions --- Judaism --- 227.1*3 --- 225.08*2 --- 225.08*2 Theologie van het Nieuwe Testament: moraal; ethica; juridica Israelis --- Theologie van het Nieuwe Testament: moraal; ethica; juridica Israelis --- 227.1*3 Brief van Paulus aan de Galaten --- Brief van Paulus aan de Galaten --- Jews --- Religions --- Semites --- Relations&delete& --- Christianity --- Religion --- Bible. --- Criticism, interpretation, etc. --- Relations --- Brotherhood Week
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Over several decades, scholarship in New Testament and early Christianity has drawn attention both to the ways in which ancient Mediterranean conceptions of embodiment, sexual difference, and desire were fundamentally different from modern ones and also to important lines of genealogical connection between the past and the present. The result is that the study of "gender" and "sexuality" in early Christianity has become an increasingly complex undertaking. This is a complexity produced not only by the intricacies of conflicting historical data, but also by historicizing approaches that query the very terms of analysis whereby we inquire into these questions in the first place. Yet at the same time, recent work on these topics has produced a rich and nuanced body of scholarly literature that has contributed substantially to our understanding of early Christian history and also proved relevant to ongoing theological and social debates. The Oxford Handbook of Gender and Sexuality in the New Testament provides a roadmap to this lively scholarly landscape, introducing both students and other scholars to the relevant problems, debates, and issues. Leading scholars in the field offer original contributions by way of synthesis, critical interrogation, and proposals for future questions, hypotheses, and research trajectories.
22 <03> --- 225.08*3 --- 22 <03> Bijbel--Naslagwerken. Referentiewerken --- 22 <03> La Bible. Ecriture sainte. Livres sacres--Naslagwerken. Referentiewerken --- Bijbel--Naslagwerken. Referentiewerken --- La Bible. Ecriture sainte. Livres sacres--Naslagwerken. Referentiewerken --- 225.08*3 Theologie van het Nieuwe Testament: themata --- Theologie van het Nieuwe Testament: themata --- Bible --- Sociology of literature --- Bible NT
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